Rabu, 8 April 2009

Kehilangan yang aku rasai..

Sedih..pilu..tatkala menatap sekujur tubuh yg dah tiada…aku tidak menatap wajahnya..biarlah hanya wajahnya yg manis aku ingati..tak dapat lah aku melewati hari-hari tua bersamanya….hari ini…aku masih pilu…masih mengenangkan dia..ayat yg terakhir aku ucapkan pada dia..sbb sblm dia koma aku yg terakhir berckp dgnnya..masih teringatkan pesanan dia tatkala aku sedih dan bengang dgn seseorg…… “ orang bagi ambik tapi jgn minta.”…dulu bila aku bengang atau ada hot story aku mesti cari dia…aku ssh hati aku cari dia…aku gembira aku cari dia…aku tak tau masak aku tanya dia…tapi skrg dia dah tiada…aku redha..Cuma ambk masa nak terima hakikat…sbb dia menyusul mak yg pergi dulu 6 tahun lalu…sejak dia pergi aku sunyi…sunyi yg teramat sgt…ruang kosong di hati aku bertambah lagi..dulu mak..kini dia..ruang kosong yang tidak mampu di isi oleh mana2 insan…biarlah ianya kosong…Genap 44 hari..bapa mertua ku pula pergi mengadap Illahi…ah!..hebat btl dugaan yg aku terima..org2 yg aku sayang 1 persatu melunaskan janjinya pada Illahi..

Bapak..kami kehilangan korum forum blkg rumah..mesti riuh-rendah bila masing2 dah ddk kat port..kami berbual..ketawa..menyakat..mengumpat..tapi rutin tu masih kami lalui tapi tanpa bapa mertuaku selaku pengerusi majlis..hambar..mujur dihari2 terakhirnya aku diberi kesempatan meluangkan masa untuknya…aku redha…tempoh hari aku termimpikan dia..ah!kacaknya dia..manis wajahnya..harap2 dia bahagia di sana…

Tiada ulasan:

Catat Ulasan